MCK SOKÓŁ TV

Festiwal IUBILAEI CANTUS | spot promocyjny

XXIV Sądecki Festiwal Muzyczny IUBILAEI CANTUS - PRO PATRIA SEMPER

Odsłon1832Zobacz więcej ...
IV Kongres Kultury Regionów

IV Kongres Kultury Regionów - zwiastun

Odsłon2045Zobacz więcej ...
8. Festiwal KinoJazda 2018 - relacja

8. Festiwal KinoJazda 2018 - relacja

Odsłon1843Zobacz więcej ...
Koncerty Wolności - relacja

9 września w pięciu miejscowościach Małopolski: Brzesku, Dobczycach, ...

Odsłon1978Zobacz więcej ...
IV Zjazd Karpacki

IV ZJAZD KARPACKI w 80. rocznicę Święta Gór w Nowym Sączu - wydarzenie ...

Odsłon2173Zobacz więcej ...

Jesienią 2005 r. Małopolskie Centrum Kultury SOKÓŁ rozpoczęło realizację projektu INTERCULTURA stworzonego w ramach Programu Leonardo da Vinci UE. Projekt INTERCULTURA zmierza do realizacji dwóch głównych celów: pierwszym jest podniesienie kwalifikacji pracowników MCK SOKÓŁ w zakresie wykorzystania mechanizmów promocji, marketingu oraz public relations w tworzeniu produktu kulturalnego, (realizacja w formie dziewięciotygodniowego stażu w europejskich instytucjach kultury), drugim - budowanie międzynarodowej sieci partnerstwa europejskich instytucji kultury.
Polskie instytucje kultury stosunkowo niedawno działają w warunkach gospodarki rynkowej, co wymaga od pracowników tego sektora odpowiedniej wiedzy, doświadczeń i umiejętności, pozwalających nie tylko na skuteczną promocję programów kulturalnych, ale również tworzenie takich, które odpowiadają społecznym potrzebom i oczekiwaniom. Dlatego też niezwykle cenne są dla nich doświadczenia podobnych instytucji w Europie Zachodniej. Poznanie stosowanych tam praktyk, sposobów zarządzania oraz metod rozwiązywania problemów może w przyszłości pozytywnie wpłynąć funkcjonowanie sądeckiego SOKOŁA, wzbogacając go o doświadczenia instytucji partnerskich.

Projekt realizowany jest wspólnie z instytucjami kultury w Portugalii, Francji i Belgii. Uczestniczy w nim sześciu pracowników MCK SOKÓŁ. Staże poprzedzone zostały warsztatami szkoleniowymi z zakresu promocji i marketingu zrealizowanymi we współpracy z Katedrą Zarządzania Kulturą Uniwersytetu Jagiellońskiego. Warsztaty oraz staże zagraniczne umożliwiają beneficjentom programu zdobycie praktycznej wiedzy i umiejętności oraz poznanie aktualnych sposobów prowadzenia działań marketingowych, promocyjnych w odniesieniu do wydarzeń kulturalnych, jak również wykorzystania w tym celu nowoczesnych technologii oraz mediów.

Koordynatorem projektu INTERCULTURA jest Małgorzata Kalarus, zastępca dyrektora MCK SOKÓŁ, a pierwszym beneficjentami Monika Batko z Instytutu Europa Karpat (Teatro Aveirense - Portugalia), Liliana Olech z działu sztuki profesjonalnej (Teatro Aveirense - Portugalia), Karolina Klimek z działu promocji i marketingu (Association Cadhame - Francja), Małgorzata Mikulska z działu animacji i dziedzictwa kulturowego (Atelier 340 - Belgia) oraz Mirosława Wiktorowska z działu sztuki profesjonalnej (Teatro Municipal de Faro - Portugalia).

Poniżej "dzienniki podróży" naszych koleżanek. Zapraszamy do lektury!

[X]

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi
ustawieniami przeglądarki. Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w Twojej przeglądarce.