Grupa została doceniona za pomysł, szczególną plastyczność oraz znakomicie prowadzone role spektaklu Ptam, a w szczególności za możliwość zaprezentowania go w języku niemieckim. Instruktorem grupy jest Pani Krystyna Hussak-Przybyło.
Podczas 5 dniowego pobytu w Mühlhausen grupa polska i niemiecka brały udział w warsztatach z rytmiki i pantomimy, prowadzonych przez instruktorów niemieckich: Sebastiana Sommera i Ronniego Korneli. Plan dnia obejmował 6-godzinną pracę podczas warsztatów, które miały za zadanie między innymi nauczyć młodych aktorów, w jaki sposób można wykorzystać swoje ciało do przekazania emocji na scenie, nie używając przy tym słów, czy dodatkowej scenografii. Warsztaty, poprzez pracę w mieszanych grupach (6 osób z Polski i 6 osób z Niemiec), pełniły również funkcję integracyjną, mimo że celem ćwiczeń było wyłonienie każdej osoby jako indywiduum na scenie. Jeden z wieczorów „należał” do grupy polskiej, która specjalnie na tę okazję przygotowała narodowe zagadki, quizy, gry i zabawy integracyjne.
Ze względu na niewielką ilość zgłoszeń niemieckich grup teatralnych, nie odbył się planowany wcześniej Festiwal Teatrów Szkolnych regiony Unsrich-Hainich i Gotha. Zorganizowany został jednak specjalny wieczór, na którym polska grupa zaprezentowała swój własny spektakl pt. Ptam, przygotowany specjalnie na ten wyjazd w języku niemieckim, przyjęty z ogromnym entuzjazmem przez widownię złożoną w dużej mierze z mieszkańców Mϋhlhausen. Drugą część stanowiły prezentacje efektu pracy warsztatów - bardzo oryginalne dwa przedstawienia, stanowiące niezwykle interesujące doświadczenie, zarówno dla publiczności, jak i dla samych uczestników.
Program wyjazdu obejmował zwiedzanie miasta oraz wizytę w niemieckiej szkole w Bad Lagensalza, gdzie na prośbę dyrekcji zaprezentowany został przed uczniami po raz kolejny „Ptam”. Potem młodzież polska mogła hospitować wybrane przez siebie lekcje, a po południu spędziła wspólnie czas z niemiecką grupą w kręgielni. Nawiązały się nowe przyjaźnie i kontakty, zatarły różnice kulturowe i językowe.