Wyszukaj:
MCK SOKÓŁ TV
XXIV Sądecki Festiwal Muzyczny IUBILAEI CANTUS - PRO PATRIA SEMPER | |
1832 |
IV Kongres Kultury Regionów - zwiastun | |
2045 |
8. Festiwal KinoJazda 2018 - relacja | |
1843 |
9 września w pięciu miejscowościach Małopolski: Brzesku, Dobczycach, ... | |
1978 |
IV ZJAZD KARPACKI w 80. rocznicę Święta Gór w Nowym Sączu - wydarzenie ... | |
2173 |
Wybór estetyki brzmieniowej nowych organów następuje przede wszystkim w oparciu o analizę oczekiwań stawianych mającemu powstać instrumentowi. Organy funkcjonujące w sali koncertowej powinny umożliwiać wykonywanie jak najszerszego repertuaru solowego i kameralnego, a także zapewniać dobre współdziałanie z orkiestrą symfoniczną. Ich dyspozycja oraz charakterystyka brzmienia musi uwzględniać ogromną różnorodność literatury organowej. Niemożność w pełni satysfakcjonującego skupienia w jednym instrumencie cech budownictwa organowego odzwierciedlających różnice czasowe i geograficzne zmusza do podjęcia decyzji o podstawowym, najlepiej dopasowanym do potrzeb ukierunkowaniu stylistycznym. Kompromisowe rozwiązania, mające poszerzyć możliwości wykonawcze projektowanego instrumentu, nie mogą w sposób istotny ingerować w podstawowe założenie.