WIECZÓR 99. - 3 lutego
BROADWAY STREET - MOJA DROGA
koncert musicalowy
Wystąpili: Edyta KRZEMIEŃ i Jakub WOCIAL
Przy fortepianie: Wawrzyniec Prasek
Program: piosenki i duety ze słynnych musicali oraz filmów Upiór w operze, Słoneczny bulwar Andrew Lloyd Webbera, Nędznicy Claude-Michela Schönberga, Piękna i Bestia Alana Menkena oraz innych.
Musical to forma teatralna łącząca muzykę, piosenki, dialogi mówione i taniec. Ładunek emocjonalny dzieła – humor, patos, miłość, gniew – podobnie jak sama opowieść, jest wyrażany poprzez słowa, muzykę, ruch i techniczne aspekty przedstawienia tworząc jedną, spójną całość. Fabuła musicalu może być pomysłem własnym jego autora lub adaptacją powieści (Wicked i Man of La Mancha), sztuki teatralnej (Hello, Dolly!), klasycznej legendy (Camelot), wydarzenia historycznego (Evita), czy też filmu (The Producers i Hairspray).
EDYTA KRZEMIEŃ
Aktorka teatralno-musicalowa, wokalistka. Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Studentka Wydziału Wokalnego Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina w Warszawie. Uczennica Wydziału Wokalnego Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. W. Żeleńskiego w Krakowie. Od 2007 związana z Teatrem Muzycznym ROMA. Odtwórczyni wielu ról musicalowych m.in.: w Akademii Pana Kleksa, Christine Daaé w Upiorze w operze A. L. Webbera, Fantyny w Les Misérables C. M. Schönberga na podstawie powieści V. Hugo Nędznicy, Esmeraldy w Notre-Dame l’histoire. Brała udział w wielu koncertach m.in.: Najlepsze z ROMY, Summer Music Festival (Wieliczka, 2009). Wzięła udział w nagraniach dubbingu roli Królewny Śnieżki animowanego filmu W. Disneya Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków.
JAKUB WOCIAL
Wokalista, aktor musicalowy, scenograf. Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Sztuk Pięknych im. Wojciecha Gersona w Warszawie. Kształcił się wokalnie pod opieką m.in.: Barbary Skowronek i Barbary Piaseckiej. Udział w przygotowaniach do musicalu Piotruś Pan Janusza Józefowicza zainicjował jego karierę wokalną (1999). Otrzymał wiele nagród w dziedzinie scenografii m.in.: III nagrodę za projekt scenografii do musicalu Evita wystawianego w warszawskim Teatrze Rampa (2000). Założyciel autorskiego Teatru Muzycznego Palladium Stage w Warszawie (2004). Wykonawca licznych ról musicalowych m.in.: Herberta w spektaklu Taniec Wampirów Romana Polańskiego Teatr Muzyczny ROMA, 2005), Młodszego Patora w spektaklu Chłopcy z Placu Broni Ferenca Molnara w reżyserii Dariusza Sikorskiego (Teatr na Woli), Upiora w adaptacji na małą scenę The Phantom of The Opera. Z życia Upiora A. L. Webbera (2006) - oprócz wykonania głównej roli artysta zajął się reżyserią oraz stworzył scenografię do całego musicalu. Występował na deskach Theater des Westens w Berlinie, Metronom Theater w Oberhausen oraz Palladium Theater w Stuttgarcie.
WIECZÓR 100. JUBILEUSZOWY - 4 lutego
WOLFGANG AMADEUS MOZART
WESELE FIGARA (LE NOZZE DI FIGARO KV 492)
Opera komiczna w czterech aktach - oryginalna włoska wersja językowa
Libretto: Lorenzo da PONTE
Fot. Jarosław Budzyński
Od lewej do prawej: Andrzej Klimczak (Figaro), Justyna Stępień (Zuzanna), Anna Wierzbicka (Hrabina), Mariusz Godlewski (Hrabia), Marzanna Rudnicka (Marcelina), Sławomir Jurczak (Bartolo), z tyłu na II planie Jerzy Knetig (Basilio)
Inscenizacja i reżyseria: Ryszard PERYT
Kierownictwo muzyczne: Zbigniew GRACA
scenografia: Andrzej SADOWSKI
Obsada: Hrabia Almaviva - Witold ŻOŁĄDKIEWICZ, Hrabina Almaviva - Gabriela KAMIŃSKA, Zuzanna - Agnieszka KOZŁOWSKA, Figaro - Bogdan ŚLIWA, Cherubin - Julita MIROSŁAWSKA, Marcelina - Aleksandra BUBICZ, Don Basilio, Don Curzio - Krzysztof KUR, Bartolo - Jerzy MAHLER, Antonio - Sławomir JURCZAK, Barbarina-Aleksandra BISKOT
Zespół Solistów WARSZAWSKIEJ OPERY KAMERALNEJ, WARSZAWSKA SINFONIETTA
Zbigniew GRACA - dyrygent
Ewa PELWECKA - klawesyn
"Pałac hrabiego Almavivy, schyłek XVIII w. Zuzanna - pokojówka Hrabiny, i Figaro - lokaj Hrabiego, mają się pobrać. Mimo to zaniedbujący swoją żonę Hrabia zaleca się do fertycznej pokojówki, a gdy się okazuje, że przypadkowym świadkiem tych zalotów jest kochliwy paź Cherubin, Hrabia – podejrzewając pazia również o umizgi do Hrabiny – postanawia go usunąć, wysyłając do wojska. Marcelina, gospodyni doktora Bartola, domaga się od Figara dopełnienia obietnicy małżeństwa, które kiedyś przyrzekł jej nieopatrznie w zamian za pożyczkę. Figaro, Zuzanna i Hrabina obmyślają plan, który ma dopomóc w połączeniu się pary służących, a jednocześnie skompromitować Hrabiego Almavivę, przywracając go żonie. Po wielu komplikacjach i przebierankach wszystko kończy się szczęśliwie; Figaro okazuje się… synem Marceliny i Bartola i otrzymuje od nich zgodę na małżeństwo z Zuzanną, paź Cherubin żeni się z Barberiną, córką Ogrodnika, a ośmieszony i skruszony Hrabia wraca do sentymentalnej i wyrozumiałej Hrabiny".