Program:
|
Fot. Waldemar Lawendowski |
722. rocznica lokacji Nowego Sącza
8 listopada (sobota), godz. 18.00
MCK SOKÓŁ - sala im. Romana Sichrawy
Zupa rybna w Odessie
Monodram o Janie Karskim w wykonaniu Sebastiana Rysia
Julia Mark – reżyseria
Szymon Bogacz – tekst
Scenariusz na podstawie książki Blizny wolności autorstwa Jacka Rysia.
Kim był Jan Karski? Kim byłby Jan Karski gdyby… No właśnie, gdyby mu się udało?
Zupa rybna w Odessie przynosi odmienną wizję historii.
W tym świecie innego porządku, gdzie w restauracji w Odessie mówi się po Polsku, w świecie, który nigdy nie powstał - nadal byłby bohaterem. Tylko inaczej, bardziej. Byłby gwiazdą! Ikoną! Prawdziwym meta bohaterem! Takim, którzy dziś już się nie rodzą. A jeśli nawet to nigdy nie mają szans tego udowodnić.
Jan Karski właściwie Jan Romuald Kozielewski, pseudonim Witold. Od 1939 w konspiracji, kurier i emisariusz władz Polskiego Państwa Podziemnego, świadek Holokaustu. Obdarzony wybitną pamięcią i znajomością języków obcych, sprawował ważne misje dyplomatyczne i kurierskie. Przygotowując się do poruczonych zadań, dwukrotnie wchodził do Getta Warszawskiego, a nawet obozu przejściowego w Izbicy Lubelskiej. Doświadczony okrucieństwem wojny, pierwszy przekazywał i zaświadczał przywódcom wolnego świata dowody męczeństwa i Holocaustu. Stał się kurierem praw człowieka, prekursorem światowych misji pokojowych i humanitarnych.
Dwukrotnie odznaczony Virtuti Militari, kawaler Orderu Orła Białego, Honorowy Obywatel Izraela, Sprawiedliwy wśród Narodów Świata, kandydat do Pokojowej Nagrody Nobla. Pośmiertnie odznaczony przez prezydenta Stanów Zjednoczonych Medalem Wolności.
Nie bez powodu o Karskim, mówi się jako o Emisariuszu Dialogu i Tolerancji, gdyż zawsze starał się poznać stanowisko każdego ze stronnictw, a tylko taka metoda, przybliżała do pełnego obrazu sytuacji w okupowanym kraju. Zasadność misji Karskiego była bezsporna, a jego żarliwość świadczyła o heroizmie. Dar słowa, wyjątkowa pamięć i umiejętność prowadzenia rozmowy czyniły go wręcz idealnym kandydatem do bycia Tajnym Emisariuszem. To kim był, było jego przekleństwem jak i błogosławieństwem.
Sebastian Ryś – absolwent Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie (2009), aktor Teatru Dramatycznego im. Jerzego Szaniawskiego w Płocku. Współpracował z Teatrem Nowym w Słupsku i Teatrem Staromiejskim w Warszawie. W Płockim Teatrze zadebiutował rolą S. B. w spektaklu Szymona Bogacza Trzech mężczyzn w różnym wieku w reżyserii Julii Pawłowskiej.
Na swoim koncie ma role i epizody filmowe oraz serialowe.
Jego dziadek Zbigniew (pseudonim "Zbyszek", "Fantom"), kurier Armii Krajowej, w 1940 r. był głównym organizatorem udanej akcji uwolnienia Jana Karskiego ze szpitala w Nowym Sączu. W tym przedsięwzięciu wzięła też udział m.in. Zofia Rysiówna (siostra Zbigniewa) - wybitna aktorka, a kluczową rolę odegrał dr Jan Słowikowski.
{TAB:
◇ Misterium Oblicze Chrystusa }
722. rocznica lokacji Nowego Sącza
8 listopada (sobota), godz. 17.30
Bazylika św. Małgorzaty
Misterium Oblicze Chrystusa
ks. dr Stanisław Mieszczak – słowo
Utwory muzyczne w wykonaniu Chórów Krakowskiego Oddziału Federacji „Caecilianum”
{TAB:
◇ Msza św. w intencji Ojczyzny }
722. rocznica lokacji Nowego Sącza
8 listopada (sobota), godz. 18.30
Bazylika św. Małgorzaty
Msza św. w intencji Ojczyzny
Wykonanie Missa Sancti Gabrielis Michaela Haydna przez uczestników warsztatów chóralnych Federacji „Caecilianum”
{TAB:
◇ Koncert jazzowy zespołu New Bone }
|
Fot. Ewelina Kowal-Nesterowicz |
10 listopada (poniedziałek), godz. 19.00
MCK SOKÓŁ – sala im. Lucjana Lipińskiego
Zespół wystąpi w składzie:
Tomasz Kudyk – trąbka, flugelhorn
Bartłomiej Prucnal – saksofon altowy
Dominik Wania – fortepian
Maciej Adamczak – kontrabas
Dawid Fortuna – perkusja
Zespół prowadzony mądrze przez lidera gra własną, oryginalną muzykę, w której słychać to, co najważniejsze w jazzie. Groove, swing, doskonałe brzmienie, dojrzałe solówki, dbałość o formę i wreszcie piękny balans pomiędzy szacunkiem dla tradycji a nowoczesnym progresywnym myśleniem muzycznym. To cechuje tylko artystów z najwyższej półki.
Jarek Śmietana, „Jazz Forum” 7-8, 2012
Follow me
music by Henryk Wars and Bronisław Kaper
Po nagraniu trzech autorskich, świetnie przyjętych albumów, zespół New Bone po raz pierwszy w swojej karierze zdecydował się na przygotowanie projektu zawierającego w całości muzykę innych artystów. Materiał, który zespół będzie prezentował na koncercie, obejmuje utwory dwóch wybitnych polskich kompozytorów – Henryka Warsa i Bronisława Kapera we współczesnych, jazzowych aranżacjach.
Zmierzenie się z kompozycjami Kapera i Warsa to ambitne wyzwanie. Prawdopodobieństwo sukcesu jest większe jeśli podejmują się tego doświadczeni i najlepsi. (...) Ze wszystkich utworów wydobyto ich esencję i urok. Najnowszym albumem Follow Me New Bone udowadniają, że kompozycje Bronisława Kapera i Henryka Warsa są ponadczasowe oraz, że zespół osiągnął już mistrzowski poziom łączenia „starego” z „nowym.
Michał Olechowski, JazzSoul.pl
NEW BONE – krakowski kwintet jazzowy złożony z młodych, utytułowanych muzyków. Trzema autorskimi płytami utwierdził swoją pozycję na polskim rynku jazzowym. Entuzjastycznie o ich muzycznych dokonaniach wypowiadały się takie autorytety w tej dziedzinie jak Jarek Śmietana czy Bogdan Chmura. Pozytywny oddźwięk w branżowej prasie zarówno polskiej, jak i zagranicznej, przyczynił się do wzrostu zainteresowania zespołem poza granicami naszego kraju. Formacja zaprezentowała się w ramach drugiej edycji festiwalu Polskie Gwiazdy Światowego Jazzu w Moskwie, a także podczas Międzynarodowego Delhi Jazz Festival. Zespół w czasie pobytu w Indiach zapisał się także w historii jako pierwsza formacja, która wystąpiła z koncertem jazzowym na żywo w Kaszmirze.
Zespół powstał w 1996 roku z inicjatywy trębacza Tomasza Kudyka. Debiutancki album Something for now, na którym znalazły się kompozycje lidera zespołu, nagrali w 2004 roku. Debiut fonograficzny zaowocował dużą ilością koncertów w całej Polsce. W 2009 roku grupa New Bone nagrała drugą płytę It’s not easy, która jest kontynuacją pierwszej.
W styczniu 2012 roku zespół zarejestrował materiał na trzecią autorską płytę zatytułowaną Destined (premiera: kwiecień 2012). Autorem muzyki, tak jak i większości kompozycji wykonywanych przez New Bone, jest lider zespołu Tomasz Kudyk. Grupa wystąpiła na wielu znaczących festiwalach, m.in.: Bydgoszcz Jazz Festiwal (2009), Hanza Jazz Festiwal (Koszalin 2009), Festiwal Jazz Bez... (Przemyśl, Lwów 2009), Festiwal Jazz w Muzeum (Ostrów Wielkopolski 2009), JVC Jazz Festival (Legionowo 2005), Sopot Molo Jazz Festival (Sopot 2012), RCK Pro Jazz Festival (Kołobrzeg 2013), Festiwal Polskie Gwiazdy Światowego Jazzu (Moskwa, Rosja – 2013), Delhi International Jazz Festival (New Delhi, Indie – 2013).
{TAB:
◇ Koncert Symfoniczny w ramach cyklu Jeszcze Polska Muzyka,
ze specjalnym udziałem Maestro Jacka Kaspszyka }
Święto Niepodległości
11 listopada (wtorek), godz. 18.00
MCK SOKÓŁ – sala im. Lucjana Lipińskiego
Koncert Symfoniczny
w ramach cyklu Jeszcze Polska Muzyka Orkiestra Akademii Beethovenowskiej
Ze specjalnym udziałem Maestro Jacka Kaspszyka
Marek Bracha – pianista
Jacek Kaspszyk – dyrygent
Maciej Negrey – słowo
W programie:
Szymon Laks – Sinfonietta
Fryderyk Chopin – Koncert fortepianowy f-moll
Ludwig van Beethoven – Eroica Symfonia nr III
... Od roku 2006 Orkiestra Akademii Beethovenowskiej organizuje projekt muzyczno-artystyczny pod równie znaczącym i inspirującym hasłem – Jeszcze Polska Muzyka. Można dopowiedzieć – takie z pewnością są skojarzenia większości osób czytających tę formułę-klucz: Jeszcze Polska Muzyka – nie zginęła…
Elżbieta Penderecka
|
Fot. archiwum artysty |
Jacek Kaspszyk - ukończył dyrygenturę, teorię muzyki i kompozycję w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Warszawie (1975). W tym samym roku zadebiutował w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej premierą Don Giovanniego Mozarta. W 1976 został gościnnym dyrygentem Deutsche Oper am Rhein w Düsseldorfie. Rok później zdobył III nagrodę w prestiżowym Konkursie Dyrygenckim im. Herberta von Karajana w Berlinie. Nagroda zaowocowała debiutem artysty w Filharmonii Berlińskiej i Nowojorskiej w 1978. W tym samym roku Jacek Kaspszyk został pierwszym dyrygentem, a dwa lata później dyrektorem muzycznym Wielkiej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia i Telewizji (obecnie NOSPR) w Katowicach, z którą odbył wiele europejskich tournée.
W 1982 zamieszkał w Londynie, gdzie zadebiutował w Royal Festival Hall z Philharmonia Orchestra. Następnie współpracował z Chamber Orchestra of Europe i Capital Radio's Wren Orchestra (główny dyrygent). Koncertował m.in. z Philharmonia Orchestra, London Symphony Orchestra, London Philharmonic, Royal Philharmonic, Royal Scottish National, BBC Scottish Symphony i BBC National Orchestra of Wales. Prowadził także orkiestry w USA (Cincinnati Symphony, San Diego Symphony), Kanadzie (Calgary Philharmonic, Winnipeg Symphony), Japonii (Yomiuri Nippon Symphony, Tokyo Philharmonic) oraz Hong Kong Philharmonic i New Zealand Symphony Orchestra.
W 1998 objął stanowisko dyrektora artystycznego i muzycznego, w 2002 również naczelnego Teatru Wielkiego - Opery Narodowej w Warszawie.
Artysta przygotował przedstawienia w wielu renomowanych teatrach operowych.
W latach 2006-2013 był dyrektorem artystycznym Orkiestry Symfonicznej Filharmonii im. Witolda Lutosławskiego we Wrocławiu, a w latach 2009-2012 dyrektorem muzycznym NOSPR w Katowicach.
Jego ostatnie kontrakty wiążą się z powrotem do Wiener Symphoniker na festiwalu w Bregencji w 2012, koncertami na festiwalu La Roque d'Anthéron oraz występami z Orchestra della Svizzera Italiana na festiwalu w Lugano. Regularnie dyryguje na Dalekim Wschodzie: otworzył sezon 2011/2012 z China Philharmonic i Guangzhou Symphony, zadebiutował z Orkiestrą Filharmonii w Malezji z udziałem pianisty Stephena Kovacevicha. W ubiegłym sezonie wystąpił ponownie w Malezji i po raz pierwszy z orkiestrą KBS Symphony w Seulu.
Od 1 września 2013 Jacek Kaspszyk pełni funkcję dyrektora artystycznego Filharmonii Narodowej. Już w pierwszym dniu jej sprawowania poprowadził zespoły Filharmonii Narodowej na finałowym koncercie Festiwalu "Chopin i jego Europa", a 22 września dyrygował podczas "Warszawskiej Jesieni" historycznym koncertem z udziałem nieobecnego od 14 lat na estradzie Filharmonii Krystiana Zimermana. Poprowadził również pierwsze w historii Filharmonii koncerty transmitowane przez Internet. Od listopada 2013 Jacek Kaspszyk jest pierwszym dyrygentem Orkiestry Akademii Beethovenowskiej.
|
Fot. archiwum artysty |
Marek Bracha - polski pianista młodego pokolenia. Jest absolwentem Uniwersytetu Muzycznego F. Chopina w Warszawie, gdzie pracował pod okiem Teresy Manasterskiej, Joanny Ławrynowicz i Alicji Palety-Bugaj. Ukończył z wyróżnieniem studia Masters of Music w Royal College of Music w Londynie w klasie Kevina Kennera oraz studia podyplomowe na fortepianie u Vanessy Latarche i na instrumentach historycznych u Geoffrey’a Goviera.
Marek Bracha prowadzi ożywioną działalność artystyczną. Koncertuje w Polsce i zagranicą m.in. w Niemczech, Belgii, Holandii, Wielkiej Brytanii, Austrii, Francji, Włoszech, Norwegii, Albanii, Libii, USA, Rosji, Wenezueli, Japonii, Chinach, Mongolii, Chile, na Malcie i na Ukrainie. Ma za sobą udział w wielu festiwalach muzycznych. Występuje pod batutą takich dyrygentów jak Alun Francis, Eduardo Salazar, Jan Latham-Koenig, José Maria Florêncio, Wojciech Rodek, Jakub Chrenowicz, Jacek Rogala i Tadeusz Wojciechowski.
Artysta ma w swoim dorobku artystycznym liczne nagrody i wyróżnienia na krajowych i zagranicznych konkursach pianistycznych. Do ostatnich należy II nagroda (pierwszej nie przyznano) otrzymana na Międzynarodowym Konkursie Chopinowskim w Mariańskich Łaźniach w Czechach w sierpniu 2010 roku. W październiku tego samego roku Marek Bracha znalazł się w grupie 4 pianistów reprezentujących Polskę w II etapie XVI Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego w Warszawie.
W 2011 roku, dzięki stypendium ufundowanemu przez Worshipful Company of Musicians w Londynie, Marek Bracha został objęty prestiżowym programem naukowym Junior Fellowship w Royal College of Music w Londynie, który zakłada pracę badawczą nad techniką wykonawczą na instrumentach historycznych, a także wykłady i zajęcia ze studentami.
W czerwcu 2013 roku ukazała się debiutancka solowa płyta Marka Brachy, na której znalazły się utwory Fryderyka Chopina. Płyta została wydana przez Narodowy Instytut Fryderyka Chopina.
Orkiestra Akademii Beethovenowskiej - jeden z czołowych a zarazem najmłodszy zespół symfoniczny w Polsce. Tworzą go pasjonaci - najwybitniejsi studenci i absolwenci europejskich wyższych szkół muzycznych, takich jak Akademia Muzyczna w Krakowie, Hochschule Für Musik Und Darstellende Kunst w Stuttgarcie, Hochschule für Musik w Karlsruhe, Royal Music Conservatoire w Brukseli, Conservatoire International de Musique w Paryżu oraz Universität für Musik und darstellende Kunst w Grazu.
{TAB:
◇ Recital fortepianowy Katarzyny Musiał }
|
Fot. archiwum artystki |
12 listopada (środa), godz. 18.00
MCK SOKÓŁ – sala im. Romana Sichrawy
Taneczne inspiracje w muzyce Chopina, Kolberga, Panufnika
i innych mistrzów
Recital fortepianowy Katarzyny Musiał
Anna Woźniakowska – prowadzenie
W programie utwory: Andrzeja Panufnika, Fryderyka Chopina, Witolda Lutosławskiego, Joaquína Turina, Alberta Ginastery, Zygmunta Stojowskiego, Oskara Kolberga, Henryka Mikołaja Góreckiego, Ernesta Lecuony
Katarzyna Musiał - ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie profesora Stefana Wojtasa, uzyskała Artist Diploma w Academy of Music w Vancouver pod kierunkiem profesora Lee Kum-Singa oraz Diplomain Advanced Music Performance Studies na Uniwersytecie Concordia w Montrealu w klasie profesor Anny Szpilberg i Philipa Cohena, który pozostaje jej artystycznym doradcą. Ponadto odbyła staż artystyczny w prestiżowym kanadyjskim ośrodku Banff Center. Pracowała z takimi artystami jak Anton Kuerti, Paul Goulda, Piers Lane.
Katarzyna Musiał, należąca do elitarnego grona Artystów Steinway, zdobyła pierwszą nagrodę na Bradshaw & Buono International Piano Competition (Nowy Jork, 2011), ponadto jest laureatką III Międzynarodowego Konkursu Współczesnej Muzyki Kameralnej im. Krzysztofa Pendereckiego (Kraków), Kay Meek Competition (Vancouver), Nagrody im. Albana Berga przyznanej za najlepsze wykonanie jego utworów (Wiedeń) oraz Nagrody im. Philipa Cohena dla wyróżniającego się instrumentalisty (Montreal).
Ostatnie ważniejsze wydarzenia w karierze pianistki to: debiut w Carnegie Hall, trasa koncertowa po siedmiu największych chińskich miastach, występy na Olimpiadzie Zimowej w Vancouver, Międzynarodowym Festiwalu Beethovenowskim w Chicago, Festiwalu Tempietto w Rzymie i Festiwalu Music in the Mountains w Kalifornii; jako solistka koncertowała także z New York Camerata, Chicago Prometheus Chamber Orchestra, Toronto Sinfonietta, Orchestre Symphonique de L’Isle, McGill Chamber Orchestra oraz z Bielską Orkiestrą Kameralną na Inauguracji Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Jana Sebastiana Bacha. Jej nowy album “Come dance with me” wydany przez wytwórnię Meridian Records otrzymuje bardzo pochlebne recenzje i jest grany w ponad stu stacjach radiowych.
Jej repertuar obejmuje wiele różnych stylów od baroku do współczesności.
Artystka jest stypendystką Mrs. Cheng Koon (S.K.) Lee Scholarship, Conseil des art et lettre du Québec – Vivacité Montréal, the Banff Centre, Vancouver Chopin Society oraz Polskiej Fundacji Społeczno-Kulturalnej w Québec'u.
{TAB:
◇ Promocja książki Dwory Małopolski – historia i współczesność }
13 listopada (czwartek) godz. 19.00
MCK SOKÓŁ – sala im. Romana Sichrawy
Promocja książki Dwory Małopolski – historia i współczesność autorstwa Marzanny Raińskiej
Wydawca: Małopolskie Centrum Kultury SOKÓŁ
{TAB:
◇ Spektakl Emigranci Sławomira Mrożka }
|
Fot. archiwum artysty
|
|
Fot. archiwum artysty |
14 listopada (piątek), godz. 18.00
MCK SOKÓŁ – sala im. Lucjana Lipińskiego
Spektakl Emigranci Sławomira Mrożka
w wykonaniu Teatru Studio K w Krynicy-Zdroju
Jerzy Król – reżyseria
Wykonawcy – Saniwoj Król, Bartosz Dermont
Emigranci to jeden z najwybitniejszych utworów nowożytnej dramaturgii światowej. Sztuka napisana przez Sławomira Mrożka w 1974 roku nadal jest aktualna.
Spotykamy tu niemal wszystkie aspekty pojęcia „emigracja”: geograficzna i wewnętrzna. Każde nasze „nie”, wypowiedziane rzeczywistości niegodnej, wywoła zjawisko emigracji chwilowej lub długotrwałej.
AA i XX to początek i koniec alfabetu. Dobro i zło. Mądrość i głupota. Mieć i być. Czarne i białe. Ale Mrożek nie wpisuje tego podziału w opozycję jednego bohatera do drugiego - pojęcia dotyczą obydwu postaci. To w nas mieści się i dobro i zło, delikatność i chamstwo, uzależnienie od wszystkiego i wolność. Od nas samych zależy jacy będziemy.
Jerzy Król
Bartosz Dermont – aktor. Absolwent Policealnego Studium Aktorskiego im. Aleksandra Sewruka przy Teatrze im. Stefana Jaracza w Olsztynie.
Potrafi wcielić się zarówno w targanego wątpliwościami Hamleta, obłąkanego Walpurga, nieposkromionego i niebojącego się przeciwstawić, zarówno władzy carskiej jak i boskiej, Kordiana czy wyrachowanego, strachliwego i nieco schizofrenicznego Zajączka w spektaklu skierowanym do najmłodszych pt. Koziołek Matołek.
Saniwoj Król – aktor, lektor, kaskader, choreograf walk, fotograf. Absolwent PWSFTv i T w Łodzi oraz Szkoły Kaskaderskiej 13. Znany z postaci kreowanej w serialu Pierwsza Miłość. Jest również twórcą choreografii walk w spektaklach teatralnych. Autor programu nauczania „Know How – planu filmowego” dla Policealnego Studium Charakteryzacji i Efektów Specjalnych FAM. Trener na wielu warsztatach teatralnych dla dzieci i młodzieży. Występował na wielu scenach w Polsce, w rolach zarówno klasycznych, jak i bardziej współczesnych.
Jerzy Król – reżyser, aktor, filolog, pedagog, współzałożyciel i dyrektor Teatru Studio K.
Ważniejsze reżyserie: Czapa – J. Krasińskiego; Colas Breugnon – R. Rolland; Pętla – M. Hłasko; Tango i Emigranci – S. Mrożek; Wesele na Górnym Śląsku – S. Ligoń; oraz dwa programy kabaretowe.
Ważniejsze role teatralne: Szarmancki – Powrót Posła; Konrad w Wyzwoleniu; Stańczyk w Weselu S. Wyspiańskiego; Sobolewski w Dziadach A. Mickiewicza; Kardynał Wyszyński w Zapiskach więziennych St. Kar. Wyszyńskiego.
{TAB:
◇ Noc dźwięków }
15 listopada (sobota), godz. 18.00-23.00
Przestrzenie MCK SOKÓŁ
Noc dźwięków
Jubileusz 65-lecia Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. Fryderyka Chopina w Nowym Sączu
Program:
godz. 18.00–18.40 – sala im. L. Lipińskiego
Koncert Orkiestry Straży Granicznej
pod dyrekcją płk Stanisława Strączka
godz. 18.40–20.30 – Foyer I piętro
Wystawa prac Wacława Jagielskiego
godz. 18.45–19.10 – sala im. R. Sichrawy
Koncert Małej Orkiestry Symfonicznej PSM I st.
pod dyrekcją Marii Biel
godz. 19.00–19.30 – Kawiarnia Klub Sztuki
Koncert muzyki rozrywkowej
w wykonaniu kwartetów saksofonowych Jana Rośka i Doroty Olech
godz. 19.15–19.25 – sala im. R. Sichrawy
Duet fortepianowy Barbara Mirek, dr Stanisław Przybyszewski
godz. 19.30–19.50 – sala im. R. Sichrawy
Koncert muzyki filmowej
w wykonaniu Orkiestry Kameralnej PSM II st.
pod dyrekcją Stanisława Welanyka
godz. 20.00–20.20 – sala im. R. Sichrawy
BigBand i Chór Gospel PSM II st. pod dyrekcją Mateusza Bassary
godz. 20.25–20.35 – sala im. L. Lipińskiego
Koncert duetu Katarzyna Hołyńska – flet, Aleksandra Majda – obój
godz. 20.40–20.45 – sala im. L. Lipińskiego
Koncert duetu Kinga Rola – flet, Marzena Popławska – klawesyn
godz. 20.50–21.10 – sala im. L. Lipińskiego
Koncert muzyki barokowej Karin Eidenberger – sopran, prof. Josef Eidenberger – trąbka,
Marzena Popławska – klawesyn, Zenon Łacny – wiolonczela
godz. 21.15–22.15 – sala im. L. Lipińskiego
Koncert symfoniczny połączonych orkiestr PSM II st. i Musikschule Vöcklabruck,
dyrygują Stanisław Welanyk i Alois Watzinger
Prowadzenie koncertów:
- sala im. R. Sichrawy – Olga Bolanowska
- sala im. L. Lipińskiego – Wacław Jagielski
Noc dźwięków to przedsięwzięcie muzyczne z okazji 65. rocznicy powstania Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. Fryderyka Chopina w Nowym Sączu.
W tym muzyczno-artystycznym przedsięwzięciu weźmie udział ok. 300 muzyków od 6 do 75 roku życia.
Podczas koncertów, które odbywać się będą w przestrzeniach MCK SOKÓŁ, będzie można usłyszeć m.in. wykonania utworów jazzowych, filmowych, klasycznych.
{TAB:
◇ Barokowe eksploracje BACH&HAENDEL}
17 listopada (poniedziałek), godz. 19.30
|
Fot. M. Světlík
|
|
Fot. archiwum Chóru
|
|
Fot. archiwum artystki |
Bazylika św. Małgorzaty w Nowym Sączu
Barokowe eksploracje BACH&HAENDEL
Koncert Orkiestry Musica Florea z Pragi
oraz Szczawnickiego Chóru Kameralnego
Jolanta Kowalska-Pawlikowska – sopran
Zoltán Megyesi (Węgry) – tenor
Nicholas Spanos (Grecja) – kontratenor
Marek Stryncl – kierownik artystyczny
Agnieszka Żarska – dyrygent
W programie m.in.:
Jerzy Fryderyk Haendel, Chandos Anthems nr 1, 8 (wybór) 6b
Jan Sebastian Bach, Kantaty BWV 62, 194, 129 (wybór)
Musica Florea
Zespół uczestniczy regularnie w najważniejszych na świecie festiwalach muzyki dawnej. Praktyka wykonawcza poparta jest dogłębnymi badaniami źródeł - jednocześnie Musica Florea ma w swoim dorobku wiele prawykonań. Największym uznaniem publiczności i międzynarodowej krytyki cieszą się mistrzowskie interpretacje dzieł czeskiego kompozytora późno-barokowego Jana Dismasa Zelenki, a także produkcje operowe z udziałem zespołu.
Szczawnicki Chór Kameralny
Od początku istnienia kierownikiem artystycznym i organizacyjnym chóru jest
Agnieszka Żarska. Regularne próby zespołu rozpoczęły się we wrześniu 2006 r. Chór poprzez dyscyplinę, pełną zaangażowania pracę nad emisją głosu i jakością dźwięku pogłębia jednocześnie rozumienie różnorodnych stylów śpiewu – od najdawniejszych po współczesne. Zespół nieustannie poszerza swój repertuar i podejmuje współpracę z wybitnymi artystami.
www.szczawnickichor.pl
Jolanta Kowalska-Pawlikowska
Trzykrotna Stypendystka Ministra Kultury, stypendystka Miasta Krakowa oraz programu „Młoda Polska”. Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie i studia podyplomowe w Guildhall School of Music&Drama w Londynie. Uczestniczka kursów mistrzowskich m.in.: Heleny Łazarskiej, Teresy Żylis-Gary, Paula Esswooda, Barbary Schlick, Petera Kooji. Jest laureatką nagród na międzynarodowych konkursach. Od 2003 r. współpracuje z zespołem Capella Cracoviensis.
Zoltan Megyesi
Jego repertuar obejmuje partie tenorowe w utworach od wczesnego baroku poprzez klasycyzm do oper romantycznych i współczesnych. Od 2006 r. regularnie współpracuje z Węgierską Operą Narodową. W 2011 r. debiutował w Nowym Jorku rolą Don Ottavio w operze Don Giovanni W.A. Mozarta pod kierunkiem Adama Fischera - wydarzenie zyskało pochlebne recenzje w opiniotwórczym New York Times. Od 2011 roku regularnie współpracuje z Festiwalem Barokowe Eksploracje wykonując arie w oratoryjno-kantatowych dziełach barokowych mistrzów.
Nicholas Spanos
Jego repertuar obejmuje partie operowe, poczynając od wczesnobarokowych dzieł C. Monteverdiego, a także muzykę oratoryjno - kantatową, pieśni oraz muzykę współczesną. Współpracuje z czołowymi instytucjami muzycznymi i zespołami greckimi oraz min. z: Camerata Stuttgart oraz Venice Baroque Orchestra. Nagrywał opery Haendla dla niemieckiej wytwórni MDG oraz dla NAÏVE Records.
FESTIWAL ZREALIZOWANO PRZY WSPARCIU FINANSOWYM SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO.