Folder XI Wiosennego Festiwalu Artystów Piosenki PAMIĘTAJCIE O OGRODACH
fot. Tomasz Sikora |
20 marca (piątek), godz. 19:00
WIECZÓR SOWICH PIOSENEK
Grzegorz TURNAU & Jacek KRÓLIK
Grzegorz TURNAU - śpiew, fortepian
Jacek KRÓLIK - gitara
WIECZÓR SOWICH PIOSENEK to dwoista propozycja. Po pierwsze - spotkanie dwóch kolegów - Grzegorza Turnaua i Jacka Królika, z których jeden nie umie grać na gitarze, a drugi na fortepianie. Po drugie - wieczór składający się z piosenek „sowich” (co sugeruje mądrość, ale i drapieżność), a więc nie tylko „swoich” (zamiana dwóch liter otwiera pole do wielu cytatów i interpretacji). W programie usłyszymy utwory z tekstami w co najmniej dwóch językach i niektóre dwa razy bardziej znane od innych. Po trzecie - obaj panowie dwoją się (a nawet troją), by zatuszować brak innych instrumentów, i to przez blisko dwie godziny. Na widowni mile widziane są pary (wiele wątków erotycznych), zaś widzowie indywidualni mogą czuć się podwójnie zaproszeni. Gra słów (sów) przez cały wieczór.
W programie, poza utworami z repertuaru Grzegorza Turnaua, piosenki m.in. Billy Joela, Marka Grechuty, Johna Lennona i Starszych Panów.
Fot. PG
fot. Honorata Karapuda |
21 marca (sobota), godz. 19.00
Mela KOTELUK
SPADOCHRON & MIGRACJE
Mela KOTELUK - śpiew
Ola CHLUDEK - chórek
Miłosz WOŚKO - instrumenty klawiszowe
Tomasz KRAWCZYK - gitara, ukulele
Krzysztof ŁOCHOWICZ - gitara
Kornel JASIŃSKI - bas
Robert RASZ - perkusja
Zadebiutowała w 2012 roku albumem Spadochron, który odniósł ogromny sukces i zyskał tytuł „Platynowej Płyty”. Album zawiera dwanaście autorskich kompozycji, które stanowią połączenie popu i brzmień o charakterze alternatywnym. Całość tworzy historię opowiedzianą w bezpretensjonalny sposób, łączący klimat liryczno-poetycki z przestrzenią rockową. Za debiutancką płytę artystka otrzymała dwa Fryderyki 2013 w kategoriach Album Roku i Debiut Roku. Laureatka Nagrody Artystycznej Miasta Toruń im. Grzegorza Ciechowskiego, jak również plebiscytu Gazety Wyborczej „Ale Sztuka”.
Migracje to zbiór niezależnych brzmieniowo kompozycji i polskich, autorskich tekstów. Całość dowodzi konsekwencji Meli i jej zespołu w pielęgnowaniu charakterystycznego języka, którego nie sposób pomylić z żadnym innym. W warstwie brzmieniowej opiera się on na łączeniu akustycznych i syntetycznych brzmień, w warstwie słownej realizm ściera się z abstrakcją. Pojawiają się oryginalne, kojące dźwięki bardzo rzadkiego instrumentu w kształcie przypominającego UFO, o nazwie hang drum. Utwory ubarwia wiolonczela, a także flety, saksofony i klarnety.
„Migracje” Meli Koteluk pachną ciepłą ziemią, chłodnym powietrzem, które zwiastuje wiosnę. Są jak sklep z zabawkami struganymi w drewnie i malowanymi przez starszą babcię, jak taniec bosymi stopami na polanie pełnej stokrotek, jak deszcz w upalne popołudnie. Jak coś, co kojarzy się z pięknem i dobrocią. Jak coś, co daje nadzieję. Są pozytywne, bo ileż można siedzieć w jednym miejscu?
Joanna Tracewicz, recenzja sPlay, 17.11.2014
Fot. PG
fot. Piotr Kubic |
22 marca (niedziela), godz. 18.00
Peter Asmussen
ZA CHWILĘ. CZTERY SPOSOBY NA ŻYCIE i JEDEN NA ŚMIERĆ
muzyczny spektakl z Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie
Adaptacja i reżyseria: Iwona KEMPA
Przekład: Elżbieta FRĄTCZAK-NOWOTNY
Scenografia: Iwona KEMPA, Anna SEKUŁA
Muzyka i opracowanie muzyczne: Bartosz CHADECKI
Muzyka: Dawid RUDNICKI
Inspicjent: Iwona CIEŚLIK
Występują:
Bożena ADAMEK / Dominika BEDNARCZYK / Dorota GODZIC / Marta KONARSKA / Anna TOMASZEWSKA
Dawid RUDNICKI - fortepian
Prawdziwy koncert na pięć kobiet współczesnego mistrza skandynawskich klimatów, najsłynniejszego dramatopisarza duńskiego i współautora scenariusza genialnego filmu Przełamując fale w reżyserii Larsa von Triera. Krok po kroku wnikamy w skomplikowane koleje życia bohaterek, których opowieści prowadzą do bulwersującego i niespodziewanego zakończenia.
Spektakl Kempy to istne studium kobiecej psychiki. Aktorki stworzyły sylwetki silne, autentyczne, spotykane przez nas każdego dnia. Widzimy kilka kobiet, zróżnicowanych pod względem wieku, charakteru, preferowanego stylu. Za nim podążają i światła – zmieniają się wraz z wejściem kolejnej bohaterki. Każda z nich przedstawia historię, która była zakrętem na jej drodze. Z każdej bije seksapil, silna kobieca broń, który jednak z czasem staje się nieważny, wyciera się. Przywołany w finałowej piosence, której postaci stają przed widzami niemal nagie, pozbawione peruk, brzmi gorzko, niczym próba zachowania resztek godności, rozpaczliwego zachowania atrybutów kobiecości. Jednak wszystkie opowieści o kobietach stają się powiastkami o mężczyznach. Dokładnie: o mężczyznach-rzeźbiarzach, którzy odcisnęli w ich sercach niezatarte piętno, stali się lustrami, w których mogły się przejrzeć; największą próbą, jaką musiały przejść. Ostatecznymi sędziami, decydującymi o ich losie, weryfikacją kobiecości.
Maria Anna Piękoś, Pięć kobiet, Dziennik Teatralny, 08.12.2012
Fot. PG
Wszystkie koncerty odbyły się w sali im. Lucjana Lipińskiego.
Organizator: Małopolskie Centrum Kultury SOKÓŁ
ul. Długosza 3, 33-300 Nowy Sącz
e-mail: kontakt@mcksokol.pl
Festiwal zrealizowano przy wsparciu finansowym Samorządu Województwa Małopolskiego.
Sponsorzy:
Patronat medialny: