MCK SOKÓŁ TV

Festiwal IUBILAEI CANTUS | spot promocyjny

XXIV Sądecki Festiwal Muzyczny IUBILAEI CANTUS - PRO PATRIA SEMPER

Odsłon1834Zobacz więcej ...
IV Kongres Kultury Regionów

IV Kongres Kultury Regionów - zwiastun

Odsłon2048Zobacz więcej ...
8. Festiwal KinoJazda 2018 - relacja

8. Festiwal KinoJazda 2018 - relacja

Odsłon1847Zobacz więcej ...
Koncerty Wolności - relacja

9 września w pięciu miejscowościach Małopolski: Brzesku, Dobczycach, ...

Odsłon1981Zobacz więcej ...
IV Zjazd Karpacki

IV ZJAZD KARPACKI w 80. rocznicę Święta Gór w Nowym Sączu - wydarzenie ...

Odsłon2175Zobacz więcej ...

"Jaś i Małgosia" na żywo prosto z Paryża

'Jaś i Małgosia' na żywo prosto z Paryża

22 kwietnia (poniedziałek)  o godz. 19 zapraszamy na kolejną odsłonę cyklu TRANS–OPERA. Tym razem goście MCK SOKÓŁ, będę mogli uczestniczyć w transmisji  na żywo spektaklu „Jaś i Małgosia” Engelberta Humperdincka z Opera National de Paris. Wspaniałe przedstawienie muzyczne, adresowane do dorosłych i młodych widzów, trwać będzie 2 godz.  i 19 min.

Bilety (55 zł) do nabycia w kasie MCK SOKÓŁ (ul. Długosza 3, tel. 18/44 82 643 lub 44 82 600) - czynnej w dni powszednie w godzinach 10:30-20:00, w soboty i niedziele w godzinach 15:00-20:00.

 

 

Dla pierwszych 30 osób, które zadzwonią do biura Działu Sztuki Profesjonalnej - tel. 18/ 448 26 30 w dniu 18 kwietnia w godzinach od 8:00 do 16:00 i zarezerwują bilet na transmisję z Paryża opery JAŚ  i MAŁGOSIA możliwość otrzymania 1 biletu GRATIS dla dzieci i młodzieży do lat 18 (na podstawie legitymacji)

Uwaga! Powyższej oferty nie można łączyć z innymi promocjami
.
 

 


Libretto: Adelheid Wette,  dyrygent: Claus Peter Flor, reżyseria: Mariame Clément, scenografia i kostiumy: Julia Hansen, reżyseria światła: Philippe Berthomé, Orkiestra Opery National de Paris, Stowarzyszenie Maîtrise des Hauts-de-Seine / Chór dziecięcy Opery National de Paris.
Wystąpią: Peter: Jochen Schmeckenbecher, Gertrud (Małgosia): Irmgard Vilsmaier, Hänsel (Jaś): Daniela Sindram, Gretel: Anne-Catherine Gillet (na zdjęciu), Czarownica: Andreas Conrad.

*****


Premiera Jasia i Małgosi Engelberta Humperdincka – asystenta Richarda Wagnera, odbyła się w Weimarze w grudniu 1893 roku. Przedstawieniem dyrygował sam Richard Strauss.  Libretto do opery napisała młodsza siostra kompozytora Adelheid Wette, która nieco zmieniła treść oryginalnej baśni braci Grimm. Szczęśliwa pointa utworu pozostała jednak bez zmian.
Utwór miał być w zamyśle kompozytora rodzinną i zabawną opowiastką, a przerodził się w wymagającą wybitnych głosów i dużej orkiestry operę, atrakcyjną zarówno dla młodej, jak i dojrzałej publiczności. Humperdinck w błyskotliwy sposób zachował wagnerowski smak ciągłej melodii i leitmotivu. Ta baśniowa opera (Märchenoper) oparta została na dziecięcych piosenkach oraz na popularnych wówczas melodiach, których pochodzenie zaczęło już ginąć w mrokach czasu. Dzieło Humperdincka posiada dwie wersje: symfoniczną oraz kameralną.

*****

Akcja opery rozgrywa się w świecie baśni. W chatce mieszka uboga rodzina Piotra i Gertrudy. Piotr trudni się wyrobem mioteł. Maja dwójkę dzieci: Jasia i Małgosię. Pewnego dnia rodzice wychodzą z domu, pozostawiając je same. Dzieci bawią się, śpiewają i tańczą, nie zauważają, iż wraca ich mama. Rozgniewana, że nie robią nic pożytecznego, wysyła je do lasu po jagody. Po chwili żałuje swojej porywczości, ale czekając na ich powrót, zasypia. Tymczasem do domu powraca w doskonałym humorze ojciec – udało mu się bowiem sprzedać ta targu wszystkie miotły, przyniósł więc sporo pieniędzy i jedzenie. Dowiaduje się po chwili, że matka wysłała Jasia i Małgosię do lasu, w którym mieszka zła Czarownica, rozpoczynają więc poszukiwania. Dzieci natomiast zmęczone wędrówką zjadają wszystkie uzbierane wcześniej jagody, a nie mogąc znaleźć drogi do domu, postanawiają przeczekać noc pod drzewem. Kiedy budzą się nazajutrz spostrzegają przed sobą śliczny domek z piernika i czekolady. Skradają się cichutko, chcąc spróbować słodyczy, lecz niespodziewanie z domku wychodzi Czarownica. Rzuca czar, zamyka Jasia w klatce, a Małgosi zleca pilnowanie pieca. Pomysłowym i sprytnym dzieciom udaje się jednak przechytrzyć Czarownicę i zamknąć ją w piecu. Jędza ginie, a do życia powracają inne złapane przez nią dzieci zamienione w pierniki.

Więcej o cyklu TRANS-OPERA...tu
Fot. Opera National de Paris, P. Wilenski, D.R.

Dodaj na Wykop Dodaj na Facebook Dodaj na Blip Dodaj na Flaker Dodaj na Śledzika
- A A A +
DrukujDrukuj
E-mailE-mail
Wróć ...
[X]

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi
ustawieniami przeglądarki. Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w Twojej przeglądarce.