MCK SOKÓŁ TV

Festiwal IUBILAEI CANTUS | spot promocyjny

XXIV Sądecki Festiwal Muzyczny IUBILAEI CANTUS - PRO PATRIA SEMPER

Odsłon1835Zobacz więcej ...
IV Kongres Kultury Regionów

IV Kongres Kultury Regionów - zwiastun

Odsłon2048Zobacz więcej ...
8. Festiwal KinoJazda 2018 - relacja

8. Festiwal KinoJazda 2018 - relacja

Odsłon1848Zobacz więcej ...
Koncerty Wolności - relacja

9 września w pięciu miejscowościach Małopolski: Brzesku, Dobczycach, ...

Odsłon1983Zobacz więcej ...
IV Zjazd Karpacki

IV ZJAZD KARPACKI w 80. rocznicę Święta Gór w Nowym Sączu - wydarzenie ...

Odsłon2177Zobacz więcej ...

Krzysztof Jakowicz z Akademią Beethovenowską: spotaniczna radość grania

Krzysztof Jakowicz z Akademią Beethovenowską: spotaniczna radość grania

Koncertem symfonicznym w ramach cyklu JESZCZE POLSKA MUZYKA zakończył się XIX Sądecki Festiwal Muzyczny Iubilaei Cantus. Wystąpiła doskonale znana w Nowym Sączu ORKIESTRA AKADEMII BEETHOVENOWSKIEJ pod dyrekcją Michała Klauzy. W dwóch utworach jako solista zagrał znakomity skrzypek Krzysztof Jakowicz. Wprowadzenie do poszczególnych kompozycji wygłosił prof. Maciej Negrey.

W pierwszej części w głównej roli zaprezentował się Krzysztof Jakowicz, który kilka lat temu gościł już w Małopolskim Centrum Kultury SOKÓŁ. Najpierw zabrzmiał Koncert skrzypcowy a-moll Jana Sebastiana Bacha. Później publiczność usłyszała Koncert na skrzypce i orkiestrę smyczkową Stanisława Sławomira Czarneckiego. To trzyczęściowe dzieło zwane jest też „Hombark-concerto” (nazwa od najwyższego wzniesienia w paśmie Pienin Spiskich). Ten piękny utwór w klimacie i dynamice można porównywać ze słynną „Orawą” Wojciecha Kilara. Słuchało się go z wielką przyjemnością nie tylko ze względu na interesującą melodykę, dynamike, żywiołowość, ale też z racji cudownego wykonania, zarówno przez solistę, jak i towarzyszący mu zespół. Widać było u dojrzałego już przecież skrzypka i u młodych instrumentalistów podobną radość grania, swoistą więź artystów, rodzaj dialogu między mistrzem oraz zafascynowanymi jego umiejętnościami i spontanicznością adeptami tej samej sztuki.
W drugiej części wieczoru Orkiestra Akademii Beethovenowskiej wykonała Finale molto presto g-moll Franciszka Lessela (polskiego kompozytora z przełomu XVIII i XIX wieku) I Symfonię e-moll Józefa Haydna.
Fot. PG

Dodaj na Wykop Dodaj na Facebook Dodaj na Blip Dodaj na Flaker Dodaj na Śledzika
- A A A +
DrukujDrukuj
E-mailE-mail
Wróć ...
[X]

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi
ustawieniami przeglądarki. Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w Twojej przeglądarce.