W jej wykonaniu usłyszeliśmy kolejno: Preludium e-moll Nicolausa Bruhnsa, dwa chorały Jana Sebastiana Bacha, Fantazję i fugę „Wie schon leuchtet der Morgenstern” Johanny Senfter, utwór pt. „A z tych najważniejsza jest miłość” Alli Borzovej, Prelude, Petit Canon i Improvisation Nadii Boulanger i na koniec monumentalne wręcz Te Deum Jeanne Demessieux. Razem ze znakomitą (ale bardzo skromną) artystką przewędrowaliśmy przez aż trzy wieki tej dziedziny sztuki.
- Muzyka organowa jest dziwnym fenomenem. Mimo iż kompozytorzy zmieniają z upływem czasu język twórczy, mimo że w każdej epoce obowiązuje inna estetyka, słuchacz z reguły odbiera ją jako ciągłość. Być może decyduje o tym specyfika samego instrumentu, ale przecież organy także ulegały przekształceniom – podkreśla red. Anna Woźniakowska, prowadząca festiwalowe koncerty.
Fot. PG
Wyszukaj:
MCK SOKÓŁ TV
XXIV Sądecki Festiwal Muzyczny IUBILAEI CANTUS - PRO PATRIA SEMPER | |
1835 |
IV Kongres Kultury Regionów - zwiastun | |
2049 |
8. Festiwal KinoJazda 2018 - relacja | |
1848 |
9 września w pięciu miejscowościach Małopolski: Brzesku, Dobczycach, ... | |
1983 |
IV ZJAZD KARPACKI w 80. rocznicę Święta Gór w Nowym Sączu - wydarzenie ... | |
2177 |
Trzysta lat muzyki organowej
Taki tytuł nosił czwarty (i ostatni) koncert XIII Sądeckiego Festiwalu Muzyki Organowej L’arte Organica. W sądeckiej bazylice św. Małgorzaty wystąpiła Amerykanka Gail Archer, organistka, dyrygentka chórów i pedagog.