Fot. PG
|
Fot.: archiwum artystki
|
Beata Witkowska-Glik - sopran
Śpiewaczka operowa od kilku lat występująca na scenach w całej Polsce. Kształciła się pod kierunkiem polskich śpiewaków takich jak, Teresa Żylis-Gara, Jolanta Żmurko czy Arkadiusz Burski. Jest laureatką konkursów w Polsce i za granicą. Współpracuje z Operą Śląską w Bytomiu, Gliwickim Teatrem Muzycznym oraz Teatrem Muzycznym Arte Creatura, który również współprowadzi.
Do jej ulubionych ról należą, Norina (G. Donizetti, Don Pasquale), Adina (G. Donizetti, Napój miłosny), Gilda (G. Verdi, Rigoletto), Manon (J. Massenet, Manon), Adela (J. Strauss, Zemsta nietoperza), czy Valentyna (F. Lehar, Wesoła wdówka). Wykonuje także repertuar musicalowy oraz oratoryjno-kantatowy.
|
Fot.: archiwum artysty
|
Dawid Biwo - bas-baryton
Ukończył warszawski UMFC w klasie śpiewu prof. Włodzimierza Zalewskiego oraz z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie śpiewu prof. Piotra Kusiewicza. Brał udział w kursach wokalnych prowadzonych m. in. przez: Daniela Kotlińskiego, Andrzeja Dobbera, Helenę Łazarską, Ryszarda Karczykowskiego i Aleksandra Teligę.
Jest laureatem wielu ogólnopolskich konkursów wokalnych, w tym I nagrody w Konkursie im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie, I nagrody w Konkursie im. Ludomira Różyckiego w Gliwicach, nagrody specjalnej w Konkursie Polskiej Pieśni Artystycznej oraz „Muzycznego Forum Młodych 2010” pod patronatem Austriackiego Forum Kultury w Warszawie. W 2012 roku został finalistą Międzynarodowego Konkursu im. Heraclei Darcle w Braili (Rumunia).
Specjalizuje się w wykonawstwie muzyki dawnej, oratoryjnej oraz pieśniarstwie. W tej dziedzinie ma na swoim koncie udział w licznych wykonaniach utworów: J. S. Bacha: „Pasji wg św. Mateusza”, „Magnificat”, kantaty „Wachet auf, ruft uns die Stimme”, G.F. Haendla: “Mesjasz”, „Hercules”, „Acis, Galatea e Polifemo”, kantat G.F. Telemanna, „Completorium” G.G. Gorczyckiego, “Requiem” i Mszy "Koronacyjnej” W. A. Mozarta, „Por roku” J. Haydna czy w „Widmach” St. Moniuszki (w roli Guślarza). Na estradzie współpracował z takimi muzykami jak: Simon Kirkbride, Lilianna Stawarz, Michaela Selinger, Marc Caudle, Ruby Hughes. W swoim dorobku artystycznym ma także recitale pieśniarskie (m. in. recital pieśni F. Chopina pod patronatem RMF Classic, recital pieśni młodopolskich kompozytorów w Muzeum Karola Szymanowskiego Atma w Zakopanem) oraz gale operowe (w Filharmonii Krakowskiej i w Teatrze im. St. Moniuszki w Kudowie Zdroju).
Na scenie zadebiutował w akademickim wystawieniu opery Baldassara Galuppiego „L’ amante di tutte” w Warszawskiej Operze Kameralnej pod dyrekcją Tadeusza Karolaka.
Od tego czasu występował m. in. w Operze Krakowskiej (jako Papageno w „Czarodziejskim flecie” W.A. Mozarta i Victor w „Yermie” P. Bowlesa), na scenie krakowskiej auli „Florianka” („Fairy Queen” Henry'ego Purcella). Swój warsztat aktorski kształcił pod kierunkiem znanych polskich reżyserów: Waldemara Zawodzińskiego, Grzegorza Chrapkiewicza, Romualda Peryta, Jitki Stokalskiej, Laco Adamika.
Współpracował jako solista z takimi dyrygentami jak: Mirosław Jacek Błaszczyk, Jerzy Swoboda, Jan Tomasz Adamus, Paweł Przytocki, Paul Esswood, Andrzej Borzym oraz zespołami: Arte Dei Suonatori, Capella Cracoviensis, Risonanza, Ensamble Barocum, {OH}.
|
Fot.: Grzegorz Łańcucki
|
Michał Duźniak - organy
Od 2013 roku jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, którą ukończył w klasie organów prof. Juliana Gembalskiego i adt. dr. hab. Witolda Zabornego. Brał udział w kursach mistrzowskich m.in. u prof. Aude Heurtematte, prof. Wolfganga Seifena, prof. Bruno Oberhammera, prof. Marka Toporowskiego, prof. Jean Luca Perrota, prof. Jaroslava Tumy. Współpracuje z artystami śląskiej sceny muzycznej m.in. z wokalistą Stanisławem Dudą.
W 2011 roku wraz z zespołem wokalnym ChorWerkRuhr, zespołem instrumentalnym Akademii Muzycznej w Katowicach pod dyrekcją Ruperta Hubera wykonał utwór Vigilia Wolfganga Rihma. Podczas recitali wiele uwagi poświęca sztuce improwizacji organowej. Prowadzi działalność badawczą, dotyczącą budownictwa organowego na terenie Śląska. Jest współpracownikiem Studium Dokształcania Organistów przy Kurii Metropolitalnej w Katowicach.