PLAN KURSU:
WTOREK, 7 listopada 2017 r.
do godz. 16.00 przyjazd uczestników i zakwaterowanie
godz. 16.00 spotkanie organizacyjne
(Małopolskie Centrum Kultury SOKÓŁ, ul. Długosza 3, 33-300 Nowy Sącz, Klub Sztuki)
godz. 16.30 wykład inauguracyjny (MCK SOKÓŁ, Sala Kominkowa):
Niemieckie organy wczesnoromantyczne jako źródło inspiracji dla kompozytorów
prof. Ireneusz Wyrwa
godz. 19.00 koncert organowy (kościół św. Kazimierza)
prof. Martin Schmeding
Fot. PG
PROGRAM KONCERTU:
Felix Mendelssohn Bartholdy (1809-1847)
Uwertura z oratorium „Paulus“ op. 36
Johannes Brahms (1833-1897)
„Herzlich tut mich verlangen“ op. 122 nr 10
Felix Mendelssohn Bartholdy
Andante i Finał z V Symfonii D-dur „Reformacyjnej“ op. 107
Robert Schumann (1810-1856)
Etiuda a-moll op. 56 nr 2
Julius Reubke (1834-1858)
Sonata c-moll „Psalm 94”
Po koncercie uczestnikom zostaną zaprezentowane kościelne organy.
Będzie także możliwość ćwiczenia na nich do godz. 24.
ŚRODA, 8 listopada 2017 r.
godz. 10.00-17.00 - kurs interpretacji (kościół św. Kazimierza)
prof. Martin Schmeding
godz. 18.00 - zakończenie kursu, wręczenie dyplomów uczestnictwa (MCK SOKÓŁ, Klub Sztuki)
__________________________________________________
Opłaty:
uczestnictwo czynne – 100 zł
uczestnictwo bierne – 70 zł
członkowie Stowarzyszenia PRO MUSICA ORGANA – 60 zł
Płatność przelewem na konto Stowarzyszenia PRO MUSICA ORGANA: 23 1750 0012 0000 0000 2727 3955.
Do pobrania:
Informacje: Małgorzata Trzaskalik-Wyrwa, tel. 603 683 952,
www.spmo.pl.
__________________________________________________
Noclegi:
Chętnie udzielimy Państwu informacji o miejscach noclegowych w Nowym Sączu.
MARTIN SCHMEDING
ur. w 1975 roku w Minden (Westfalia). Studiował w Hanowerze, Amsterdamie i Düsseldorfie muzykę kościelną, grę na organach, flecie blokowym i klawesynie, oraz dyrygowanie i teorię muzyki. Jego nauczycielami byli: Ulrich Bremsteller, Lajos Rovatkay, Hans van Nieuwkoop, Jacques van Oortmerssen i Jean Boyer. Jest laureatem wielu międzynarodowych konkursów (Bundeswettbewerb „Jugend musiziert", Mendelssohn-Bartholdy-Wettbewerb w Berlinie, Pachelbel-Wettbewerb w Norymberdze, Ritter-Wettbewerb w Magdeburgu,
Böhm-Wettbewerb w Lüneburgu, Hochschulwettbewerb w Mannheim, Deutscher Musikwettbewerb w Berlinie, europejski konkurs młodych organistów w Ljubljanie i konkurs „Musica Antiqua” w Bruggi). W 1999 roku był finalistą konkursu ARD-Wettbewerb w Monachium.
W latach 1997-1999 był kantorem i organistą Nazareth-Kirche w Hanowerze, w roku 1999 został następcą Oskara Gottlieba Blarra w Neanderkirche w Düsseldorfie, a w latach 2002-2004 był organistą Kreuzkirche w Dreźnie.Martin Schmeding był wykładowcą w Hanowerze, Lipsku, Weimarze i Dreźnie. W latach 2004-2015 był profesorem gry na organach w Hochschule für Musik we Freiburgu jako następca Zsigmonda Szathmáry’ego, a obecnie piastuje to stanowisko w Hochschule für Musik und Theater w Lipsku.
Ma w swoim dorobku liczne nagrania radiowe i płytowe (m.in. komplet dzieł organowych F. Schmidta, J. Brahmsa, F. Mendelssohna Bartholdy'ego, M. Regera, G. Beckera i T. Medeka, premierowe nagrania dzieł Roberta Schumanna na fortepian pedałowy zarejestrowane na instrumencie z epoki).
Regularnie koncertuje na największych festiwalach organowych, a także prowadzi liczne kursy mistrzowskie i zasiada w jury międzynarodowych konkursów organowych. W latach 2009 i 2017 jego płyty otrzymały najwyższe nagrody niemieckiej krytyki muzycznej, takie jak Preis der deutschen Schallplattenkritik i Echo Klassik.