MCK SOKÓŁ TV

Festiwal IUBILAEI CANTUS | spot promocyjny

XXIV Sądecki Festiwal Muzyczny IUBILAEI CANTUS - PRO PATRIA SEMPER

Odsłon1833Zobacz więcej ...
IV Kongres Kultury Regionów

IV Kongres Kultury Regionów - zwiastun

Odsłon2047Zobacz więcej ...
8. Festiwal KinoJazda 2018 - relacja

8. Festiwal KinoJazda 2018 - relacja

Odsłon1846Zobacz więcej ...
Koncerty Wolności - relacja

9 września w pięciu miejscowościach Małopolski: Brzesku, Dobczycach, ...

Odsłon1980Zobacz więcej ...
IV Zjazd Karpacki

IV ZJAZD KARPACKI w 80. rocznicę Święta Gór w Nowym Sączu - wydarzenie ...

Odsłon2174Zobacz więcej ...

Z Wiednia dla Pań - koncert kameralny

Z Wiednia dla Pań - koncert kameralny

Za nami piękny koncert, dedykowany przez panie - paniom. W czwartek 1 marca sala im. Romana Sichrawy w MCK SOKÓŁ wypełniła sie do ostatniego miejsca. W programie wieczoru, który prowadziła Katarzyna Pater, znalazły się utwory instrumentalne i wokalne, tworzone przez kobiety, dla kobiet i o kobietach.

Fot. PG
 
Wykonawcy:
Maria Pawlikowska - skrzypce
Andrea Schwab - mezzosopran
Joanna Niederdorfer - fortepian
 
 
PROGRAM: 
Edward Gaertner
/ Fritz Kreisler
"Aus Wien“, Walzerlied
Emilia Jaxa -Bykowska
( 789 - 1820)
 
2 Polonaisen
Maria Theresia Paradis (1759-1824) aus „Zwolf Lieder auf ihrer Reise in Musik gesetzt“:
„Sey mir gegrüsst mein schmeichelndes Clavier!“ (Hermes)
„Wohl und immer wohl dem Mann“ (Miller)
Henryk Wieniawski
(1835-1880)
 
Legende op.17
Fanny Hensel
(1805-1847)
 
"Dämmrung senkte sich von oben"
„Nach Süden“
Fryderyk Chopin 
(1810-1849)
 
Mazurek e-moll op. 41, No 2  
Karol Szymanowski 
(1882-1937)
 
opracowanie 3 Piesni Polskich
***
 
Maria Stuart 
(1542-1587)
 
"Think on me"
Lisa Maria Mayer
(1894-1968)
 
"An einen Boten"
aus: Des Knaben Wunderhorn
(Achim von Arnim)
Maria Szymanowska
(1789 - 1831)
 
6 Mazurków
Josefine Winter
(1873-1943) 
 
Im Buchenwald
Fritz Kreisler
(1875-1962) 
 
"Liebesleid"
Camilla Frydan 
(1887-1949)
 
"Fräulein, bitte, sind Sie musikalisch?"
"Remember Gay Vienna"
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Maria Marta Pawlikowska – skrzypce

Urodziła się w Tarnowie. Swoją edukację muzyczna rozpoczęła w wieku 7 lat w OSM im. I.J. Paderewskiego w Tarnowie, którą ukończyła z wyróżnieniem w 2007 roku. Swój warsztat skrzypcowy rozwijała początkowo pod okiem Z. Musiała, potem w czasie warsztatów w Polsce m.in. u Krzysztofa Jakowicza i Roberta Schredera, dalej kształciła się w konserwatorium wiedeńskim u Hanny Melnyk, Tymura Melnyka i Barbary Górzyńskiej. W 2013 roku ukończyła na konserwatorium studia instrumentalne (Konzertfach) w klasie Barbary Górzyńskiej i jednocześnie w tym samym roku ukończyła z wyróżnieniem studia teorii muzyki na Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu, a w 2016 również z wyróżnieniem studia instrumentalne na Uniwersytecie Muzycznym w Wiedniu w klasie prof. Urlike Danhofer.
Jako instrumentalistka grająca w orkiestrze miała okazje współpracować z wieloma światowej sławy wybitnymi dyrygentami takimi jak: Bertrand de Billy, Daniel Barenboim, Fabio Luisi, Paul Zaks czy Piere Boulez. Do dziś koncertuje z wieloma orkiestrami i zespołami kameralnymi m. in. “Sinfonietta dell´Arte”, “Wiener Jeunesse Orchester”, “Junge Philharmonie Wien”, „Austrolatin Orchester“, „Pro Arte Orchester“. Jest członkiem „Vienna Symphonic Library“, „Max Steiner Orchestra“ (orkiestra muzyki filmowej), „Ensemble Neue Musik Produktion“, „Barock Ensemble (MDW)“, „Teatro Barocco“ Ensemble, „ton.pendium“ Ensemble. Chętnie występuje ze swoimi zespołami: IC Vienna Quartett oraz „Das neue Wien Trio” (Skrzypce, Klarnet, Fortepian).
Bierze udział w międzynarodowych projektach muzycznych współpracujących z artystami z Islandii, Anglii, Polski, Chorwacji i Ameryki Południowej. Obecnie współpracuje ze stowarzyszeniami muzycznymi „Passions Artists” oraz „Frauen komponieren”.
Jako pedagog-intrumentalista pracuje w wiedeńskich szkołach muzycznych (ProVo Musikschule und Tanja Schildt Musikschule) oraz prowadzi zajęcia sekcji pierwszych skrzypiec w międzynarodowej organizacji Superar prowadzącej projekty orkiestrowe dla młodzieży z sześciu krajów Europy i Ameryki Południowej.
 
Andrea Schwab – mezzosopran
Urodziła się w Wiedniu. Jest doktorem filozofii na UCLA (University of California Los Angeles), edukację muzyczną w dziedzinie śpiewu klasycznego ukończyła u Alfreda Kaufmanna, ponadto kształciła się u Elżbiety Wiedner-Zając (fortepian) na Uniwersytecie Muzyki i Sztuk Performatywnych w Wiedniu, swoje umiejętności doskonaliła na kursach mistrzowskich u takich mistrzów jak: Cornelia Prestel, Norman Shetler. Koncertowała w Niemczech, Szwajcarii, Izraelu oraz w Polsce z koncertem pt. "Kobiety kompozytorzy”, sponsorowanym przez Austriacki Wydział Kultury. Ponadto odbyły się koncerty we Włoszech oraz koncerty nagrywane przez stację ORF (telewizja austriacka).
W swojej artystycznej działalności bardzo angażuje się w projekt "Kobiety kompozytorzy". Była delegatką  konferencji "The European Salon" w Maynooth / Irlandia w 2015r. (wspieraną przez Ambasadę Austrii w Dublinie). W 2011 roku wraz z pianistką Asako Hosoki założyła stowarzyszenie Kobiet Kompozytorów w Wiedniu. Do ich wspólnego projektu dołączyła także Joanna Niederdorfer wraz z innymi muzykami. Projekt zyskał także dotację austriackiego ministerstwa edukacji i badań (Austrian Federal Ministery of Education and Research). Seria koncertów została także wprowadzona do szkół. Dzięki rodzinnym powiązaniom – jako potomek Theodora Herzla stworzyła projekt: „Ku pamięci Theodora Herzla” oparty na filmie dokumentalnym zrealizowanym przez Izraelską TV/Channel 2, w którym uczestniczyła ze swoją matką i pianistką Asako Hosoki. Projekt  jest sponsorowany przez organizację Future Fund z Austrii.
Andrea Schwab jest zaangażowana w wykonywanie dzieł kobiet-kompozytorów z różnych okresów muzycznych, propagując tę twórczość w kraju i za granicą. Dodatkowo publikuje dla ILLUSTRIERTE NEUE WELT (dr Joanna Nittenberg) i pracuje jako nauczyciel – trener śpiewu i emisji głosu.
 
 
Joanna Niederdorfer – fortepian
Urodziła się w Łodzi. Jej pierwszą nauczycielką gry na fortepianie była jej matka, która sama była piosenkarką i pianistką. Pani Niederdorfer udzielała córce pierwszych lekcji gry na fortepianie w wieku trzech lat. Po ukończeniu liceum studiowała na Uniwersytecie Muzyki i Sztuki Widowiskowej w Łodzi, otrzymując dyplom z wyróżnieniem w 1974 r. Następnie kształciła się u Wiktora Mierchawy z Moskwy, u Artura Rubinsteina i Hélène Boschi we Francji, a także Aleksandry Jenner w Akademii Muzyki i Sztuk Performatywnych w Wiedniu.
Jest laureatką kilku nagród m.in. Nagrody Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina, za promocję Polski oraz kilku nagród na konkursach muzyki kameralnej. Od 1983 roku wykłada na Uniwersytecie Muzyki i Sztuk Performatywnych w Graz (Austria). Występuje w Radiu i Telewizji z koncertami solowymi oraz projektem Duo Niederdorfer we Francji, Niemczech, Szwajcarii, Czechach, Norwegii, Szwecji, Izraelu, Hiszpanii i Wielka Brytania, Chinach, Filipinach, Indiach.
Dodaj na Wykop Dodaj na Facebook Dodaj na Blip Dodaj na Flaker Dodaj na Śledzika
- A A A +
DrukujDrukuj
E-mailE-mail
Wróć ...
[X]

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi
ustawieniami przeglądarki. Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w Twojej przeglądarce.