Do rywalizacji przystąpiło piętnaście dziecięcych zespołów i osiem młodzieżowych, działających w instytucjach kultury i szkołach w Brzesku, Bochni, Dąbrowie Tarnowskiej, Tarnowie oraz powiatach: brzeskiego, bocheńskiego, dąbrowskiego, tarnowskiego. Przedstawienia oceniał zespół konsultantów: dr hab. Ziuta ZAJĄCÓWNA - aktorka, reżyser, wykładowca Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie, dyrektor artystyczny krakowskiego Teatru Proscenium prof. Edward DOBRZAŃSKI - wieloletni dziekan Wydziału Aktorskiego i prorektor Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie, Jacek MILCZANOWSKI - aktor, reżyser, autor scenariuszy i adaptacji scenicznych, obecnie współpracujący z niezależnymi grupami teatralnymi i filmowymi.
Teatralne Lustra to przedsięwzięcie teatralno-edukacyjne, którego celem jest ukazanie różnorodnych form wypowiedzi scenicznej, inspirowanie instruktorów do poszukiwań nowych form pracy artystycznej, edukacyjnej i wychowawczej oraz popularyzacja i wspieranie teatralnej twórczości dzieci i młodzieży. Partnerami Małopolskiego Centrum Kultury – Biura Organizacyjnego w Tarnowie przy realizacji tego projektu są Miejski Ośrodek Kultury w Brzesku oraz Powiatowa i Miejska Biblioteka Publiczna w Brzesku.
Jury w protokole napisało: „Zespół Konsultantów z satysfakcją stwierdza wysoki poziom pierwszych konfrontacji teatrów dzieci i młodzieży. Bogaty i urozmaicony repertuar zespołów, współczesne odczytywanie motywów bajkowych, poruszenie w spektaklach problemów takich jak uzależnienie od komputera czy problem różnic pokoleniowych, ciekawe poszukiwania w dziedzinie formy teatralnej i środków wyrazu artystycznego takich jak rytm, piosenka, choreografia, różne konwencje scenograficzne, świadczy o tym, że teatr tworzony przez dzieci i dla dzieci jest wciąż żywą i niezwykle ważną sferą procesu edukacji kulturalnej. Cieszą nas także efekty osiągane przez teatry szkolne, w których animatorami są zwykle nauczyciele i które dzięki przychylności dyrektorów szkół i pasji reżyserów i aktorów dziecięcych przynoszą ciekawe rezultaty własnych poszukiwań artystycznych. Pragniemy zasugerować gimnazjalistom większe sięganie po repertuar klasyczny, w którym można wyzwalać prawdziwe wewnętrzne uczucia i w praktyce sprawdzać na scenie ponadczasowa wartość tego repertuaru".
Fot. WŻ