MCK SOKÓŁ TV

Festiwal IUBILAEI CANTUS | spot promocyjny

XXIV Sądecki Festiwal Muzyczny IUBILAEI CANTUS - PRO PATRIA SEMPER

Odsłon1833Zobacz więcej ...
IV Kongres Kultury Regionów

IV Kongres Kultury Regionów - zwiastun

Odsłon2047Zobacz więcej ...
8. Festiwal KinoJazda 2018 - relacja

8. Festiwal KinoJazda 2018 - relacja

Odsłon1844Zobacz więcej ...
Koncerty Wolności - relacja

9 września w pięciu miejscowościach Małopolski: Brzesku, Dobczycach, ...

Odsłon1980Zobacz więcej ...
IV Zjazd Karpacki

IV ZJAZD KARPACKI w 80. rocznicę Święta Gór w Nowym Sączu - wydarzenie ...

Odsłon2174Zobacz więcej ...

Od "Kota w butach" do "Carmen" Bizeta

Od 'Kota w butach' do 'Carmen' Bizeta

Sobota podczas Europejskich Dni Operowych upłynęła pod znakiem kilka pięknych spektakli. Nim rozpoczęły się przedstawienia w sali im. Bolesława Barbackiego kilkadziesiąt dzieci (pod opieką rodziców) wzięło udział w lekcji zatytułowanej „Bez paniki. To tylko balet”.

Artyści z Opery Śląskiej zaprezentowali godzinny pokaz baletowych ćwiczeń. Wciągnęli do zajęć młodych sądeczan, ciekawie opowiadali o pracy nad spektaklami, o układach choreograficznych, o setkach godzin  spędzonych na parkiecie. A wszystko to w tym celu, by później podczas występów tancerze sprawiali wrażenie, jakby poszczególne elementy widowiska, skoki, piruety, salta i inne ewolucje przychodziły im łatwo.
Później już salą im. Lucjana Lipińskiego zawładnęła młoda i bardzo młoda publika, która gorąco oklaskiwała nowoczesną wersję „Kota w butach”, interaktywne widowisko baletowe. Spektakl powstał na podstawie znanej ludowej baśni, którą już ponad trzysta lat temu rozsławił francuski pisarz Charles Perrault. Bajka baletowa do muzyki Bogdana Pawłowskiego jest uwspółcześnioną wersją. Kierownictwo muzyczne bytomskiego przedstawienia objął Piotr Warzecha, a nowe sceniczne oblicze spektaklu zrealizowane zostało według pomysłu i scenariusza Anny Majer. Do niezwykłego świata baśni widz wprowadzony jest zarówno przez tradycyjnych bohaterów - Szewczyka, Królewnę czy tytułowego Kota w butach, jak i wiele dodatkowych fantastycznych postaci: Myszkę Miki, Koziołka Matołka czy Sherlocka Holmesa. W przedstawieniu - obok grona profesjonalnych tancerzy – wzięła udział także amatorska młodzieżowa grupa break dance - Poza Zasięgiem.
 Wieczorne dwa spektakle miały się odbyć w plenerze. Niestety, przeszkodziła fatalna pogoda, więc dwa dzieła Giovanniego B. Pergolesiego obejrzeliśmy w sali im. Romana Sichrawy. Najpierw usłyszeliśmy koncertową wersję opery „La Serva Padrona”. Wykonawcy: Serpina: Marie Fajtova (Czechy), Urbino: Tomas Kral Czechy). Kwartet PRIMA VISTA: Krzysztof Bzówka – I skrzypce, Józef Kolinek– II skrzypce, Piotr Nowicki – altówka, Zbigniew Krzymiński – wiolonczela, Anton Birula – lutnia i teorba, Monika Raczyńska – klawesyn. Później – artyści Krakowskiej Opery Kameralnej przedstawili barokowa komedię muzyczną „Livietta e Tracollo”, w inscenizacji i reżyserii: Wacława Jankowskiego. Kierownictwo muzyczne: Michał Niżyński – dyrygent, Scenografia, kostiumy: Katarzyna Mucha, Choreografia, ruch sceniczny: Jadwiga Leśniak-Jankowska. Livietta: Anna Filimowska-Wolfinger(sopran), Martyna Malcharek, Anna Warchał; Tracollo: Robert Szpręgiel (baryton), Wojciech Chowaniec, Maciej Rutkowski; Fulvia: Dominika Majewska; Facenda: Piotr Malaga.  Zespół Muzyczny Krakowskiej Opery Kameralnej zagrał w składzie: flet – Ewa Tupik, skrzypce I – Dominika Olszewska, skrzypce II / altówka – Maria Ostrowska, wiolonczela – Karolina Kalinowska, kontrabas – Lesław Wydrzyński, szpinet – Anna Huszczo.
Nocą w sali im. Lucjana Lipińskiego zobaczyliśmy arcydzieło George’a Bizeta „Carmen”. Była to retransmisja programu nagranego w Royal Opera House Covent Garden w Londynie. Reżyser - Francesca Zambello, wystąpili: Carmen    - Anna Caterina Antonacci, Don José - Jonas Kaufmann, Escamillo -Ildebrando D'Arcangelo, Micaëla    - Norah Amsellem, Frasquita - Elena Xanthoudakis, Mercédès    - Viktoria Vizin, Zuniga    - Matthew Rose, Lila Pastia    - Caroline Lena Olsson, Dancairo - Jean Sebastian Bou, Remendaro    - Jean Paul Fouchecourt; dyrygent - Antonio Pappano, Orkiestra i Chór Royal Opera House - Covent Garden.

 Wielkie widowisko, znakomicie pokazane w wersji kinowej, cudowna muzyka, doskonali wokaliści, monumentalna scenografia… Sądeczanie przez 2,5 godziny czuli się, jakby naprawdę siedzieli w jednym z najsłynniejszych teatrów muzycznych na świecie.

 

Fot. PG
Lekcja baletu i Kot w butach


Opery Pergolesiego


Carmen z Londynu
(fragmenty transmisji)



 

Dodaj na Wykop Dodaj na Facebook Dodaj na Blip Dodaj na Flaker Dodaj na Śledzika
- A A A +
DrukujDrukuj
E-mailE-mail
Wróć ...
[X]

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi
ustawieniami przeglądarki. Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w Twojej przeglądarce.